sunnuntai 7. marraskuuta 2010

Ärsyttävyys-saliin menijät, ja Abbedissan Rukous.

Miksikähän jotkut ihmiset ärsyttävät jo pelkästään sillä että ovat näköpiirissä, tai näkee niiden kuvan jossakin ? ? ? Ei tarvitse sanoa mitään, jo pelkkä olemus oksettaa.
Juu juu tiedän että minäkin ärsytän joitakin ihmisiä, jopa oksetan. Mutta sitäpä mietinkin, miksi se vaan on noin.
Ei mulla omatunto kolkuta millään lailla kun sanon noin, sekin vaan on noin. Minkäs sille voi.
Höh.

Kaikkein eniten mua oksettavat ihmiset jotka ovat kaksinaamaisia.
Ollaan edessä hyvää ja takana pahaa. Edessä ei sanota pahaa sanaa, ollaan mielin-kielin, ja kun selkä kääntyy alkaa se mollaaminen ja juoruilu.
Toisena hyväkkäänä tulevat ihmiset jotka ovat aina haluamassa jotakin, mutta jos heiltä pyydät jotakin, ei heru ei, vaikka kyse olisi leivästä ja selitykset ovat niin läpinäkyvät, että sitä tajuaa itse että se toinen pitää mua tyhmänä. Se luulee että toinen uskoo kaiken.
Kolmantena astuvat areenalle ne, jotka vääristelevät toisen sanoja, tai ymmärtävät asioita väärin. Joko siksi että haluavat kuulla oikeasti väärin, tai haluavat uskoa asioita väärin. Tai haluavat muodostaa asioista dramaattisempia kuin alunperin asia edes on ollutkaan.
Neljäntenä nelistävät ihmiset jotka ovat aina oikeassa, oli se asia ihan mikä tahansa. Ja samaan syssyyn pulahtavat ne jotka ovat esim sairaampia kuin sinä olet, jos sinulla on ollut flunssa 3 päivää on niillä ollut ihan
h i r v e ä tauti jo ainakin viikon.
Viidentenä pamahtavat ne jotka saavat tehdä ihan mitä haluavat, ja muut tekee mitä saavat tehdä. Ja jos muut tekee "jotakin" ihan sama mitä, vaikka luvallistakin, viitaten esim rakentamiseen, on siitä nämä eräät ihmiset, siis ne jotka tekevät ihan mitä huvittaa, jo soittamassa ja kyselemässä viranomaisilta miten nyt toimitaan kun siellä tehdään sitä ja tuota, pistetään valitusvirttä ja saadaan aikaiseksi hirveä sirkus.
Kuudentena saapuvat isoon ärsyttävyys-saliin pokkailemaan ihmiset jotka tietävät että tunnet/tiedät jonkun/jotakin, mutta aloittaessaan jutun sanovat: -niin joo ethän sinä tunnekkaan/tiedäkkään ......ja jatkavat jutua vaikka tunnet/tiedät, ja kertovat tarinaa kuin uutena satuna sinulle, joka saatat olla jopa osallisena tuossa sadussa.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin........

Uskokaa tai älkää, kun oikein mietimme, meille jokaiselle löytyy joku ihminen joka osaa olla oksettava tai ärsyttävä vaikka ihan jopa lähipiiristäkin. Ja samalla me itse osaamme olla jonkun mielestä oksettavia ja ärsyttäviä, ei kukaan ole itse täydellisyys, en minäkään, kaukana siitä täydellisyydestä, olen vain ihminen joka välillä saattaa vaikka "naapurin akallekin" sanoa että ota kuule ne lääkkees ihan ajoissa, ettei käy hullusti. Tai käy tarkistuttamassa se reseptis onko lääkkeet sopivat, kun puhut ihan mitä sattuu.
Kaikissa asioissa on maalaisjärki käytettävissä, eiks niin. Jos vaikka vettä valuu mäkeä pitkin alas, kaiva siihen oja, loppuu tai ainakin hidastuu se veden valuminen, ei se ole kenenkään syy että se vesi valuu alaspäin, se vaan on niin, ei se voi mennä mäkeä ylöspäinkään, tietysti on ihmisiä jotka väittävät niin, tiedän tapauksen, uskokaa tai älkää.

Onkohan mulla tulossa vaihdevuodet kun aika ajoin ärsytyskynnys on jumalattoman alhaalla.
Tai sitten vaan on yleinen vitutuskausi meneillään. Tiedä häntä.

Imuroinkin seuraavaksi tekstin joka olisi jokaisen hyvä sisäistää. Myös Abbedissan Rukoukseksi sitä kutsutaan.

Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä itse, että minulle karttuu ikää ja että jonakin päivänä olen vanha.
- varjele minua puheliaisuudelta ja varsinkin siltä kohtalokkaalta luulolta, että minun pitää sanoa mielipiteeni
  joka asiasta ja tilanteesta.
- päästä minut taipumuksistani pyrkiä järjestämään kaikkien ihmisten asiat.
- vapauta ajatukseni takertumasta loputtomiin yksityiskohtiin, anna minulle siivet päästäkseni nopeasti
  asiaan.
- opeta minulle armeliaisuutta että kuuntelisin toisten valituksia ja auta minua kestämään ne kärsivällisesti
- mutta sinetöi huuleni etten puhuisi omista vaivoistani vaikka ne lisääntyisivät ja niiden kertaaminen
  on vuosi vuodelta yhä hauskempaa.
- auta minua oppimaan se suurenmoinen asia että minäkin saatan joskus erehtyä.
- anna minun pysyä kohtalaisen hyvänä, Pyhimys en halua olla, sellaisen kanssa on joskus hyvin vaikea
  elää, mutta hapan vanha nainen on paholaisen pahimpia luomuksia.
- tee minusta ajattelevainen, mutta ei synkkä, avulias mutta ei komenteleva.
- niin suunnatonta viisautta kuin minun on, on sääli olla käyttämättä viimeistä rahtua myöten.


Siinäpä se, kirjoittelemisiin taas kun aika mummun saunarempalta antaa myöten.
HEI NYT TULI YLLÄTYS.

Räntäsade piiskaa ulkona märkää pihaa, kertaheitolla pihalle tuli valoisampaa. Kiva kiva kiva.....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti